27 Haziran 2012 Çarşamba

Rüya

Rüyalar çok garip. Rüyalarda duygular çok yoğun. En azından benimkilerde öyle. Rüyalarımda hıçkıra hıçkıra ağlayabiliyorum. Ya da o kadar çok gülüyorum ki bazen kendi kahkaha sesime uyanıyorum. Hiç korkmadığım kadar korkuyorum bazen rüyalarımda, ya da hiç olmadığım kadar cesur olup kendimi bir apartmanın çatısından aşağı bırakıyorum. Belki normalde o kadar çok şey hissettiremeyecek dokunuşlar -bir elin koluma dokunması, ya da sırtımda durması- çok yoğun duygular hissettirebiliyor. Öyle yoğun ki başımı döndürüyor, aklımı başımdan alıyor. Bir kaç gün boyunca her aklıma geldiğinde düşme hissi uyandırıyor, rüya dokunuşları.
Uyuyorum, dünyalar görüyorum. Uyuyorum, aslında hiç yaşanmamış olan saatler yaşıyorum. Belki de bu yüzden uyku açlığım bitmiyor, daha çok daha çok uyumak istiyorum. Yeni duygular hissedebilmek için, yeni insanlar tanımak için, tanıdıklarımı başka şekillerde görmek, başka şekillerde sevmek ya da nefret etmek için. Uyku bir terapi bizler için, gördüğümüz rüyalar bizi yatıştırıp korkularımızı gideriyor, rüyalarda karşılaştığımız zorluklar bizi güçlendirip kötü şeylere hazırlıyor, gerçek olmadığını bilsek de mutlu ediyor rüyalar.
Rüyada duyguların bu kadar içten hissedilmesinin sebebi belki de her şeyin beynin içinde olup bitmesidir. Dışardan bir etkiye beynin tarafından üretilen bir tepki değil de beynin etkisine beyninin tepkisi olduğu içindir. Beş duyu organınla algıladığın şeyleri beynine ulaştırıp, yorumlarken kaybettiğin hisleri, rüyalarında kaybetmediğin içindir. Çünkü rüyalarımızda gözlerimizle görmeyiz, gerçekten dokunmayız ya da.
Rüyalar çok gerçek, rüyalar uydurmaca.
Rüyalar anlamlı, rüyalar aldatmaca.
Bu da şarkısı olsun o zaman.

18 yorum:

  1. Yanıtlar
    1. herkesin rüyalarla ilgili anlatacak bir hikayesi vardır dimi :)

      Sil
    2. ah ben çok çok saçma rüyalar görüyorum bir rüyanda sene 2030 civarı devlet düşmüş askerin eline geçmiş yönetim ,sonra amerika türkiyeyi işgal etmiş ben doktormuşum yaralılara bakmaya çalışıyorum daha doğrusu bakamıyorum rezil , kepaze gerilim dolu rüyalarım var freud gelse açıklayamaz :D

      Sil
    3. hahahaa ilahi bu kadarını ben bile görememiştim ki rüyalarımın ilginçliğiyle övünürüm :D

      Sil
  2. rüyalar rüyalar..seninde birkaç kez gerçekleşti diye hep gerçekleşeceğini sandığın rüyaların var mı?takıntı yaptıkların..rüyalar apayrı bir dünya bambaşka bir yer o ana geçtiğin boyut..bende çok sık rüya görürüm hissettiklerini hissedebiliyorum.. bazen zordur o dünyadan bu dünyaya iniş yapmak
    :(

    bu arada tarafımdan mimlendin.
    http://1800lerdeyasayankabarikelbiselikiz.blogspot.com/2012/06/aman-allahm-bende-mimlendiminanamourum.html

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle! Bi hiç tanımadığım insanları görünce bir de hiç bilmediğim yerleri görünce çok kafayı takıyorum ben de. Hatta bilmediğim yer çoğunlukla aynı yer bi gün orayı bulucam gibi geliyo.
      Zor ama beni baya oyalıyo, mutsuzken rahatlatıyo genelde rüyalarım.

      mim için çok teşekkür ederim, ne zamandır mim yapamamıştım bunu yapıcam :)

      Sil
  3. Bende severim rüyaları.

    görüşmek üzere

    www.bakbuharika.blogspot.com
    http://www.facebook.com/harikadekorasyon

    YanıtlaSil
  4. Bazen özlediğin insanı görmenin tek yolu rüyadır.
    Bu yüzden rüyalar can'dır :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle katılıyorum!
      Ya da özlediğinin farkında olmadığın insanları görüp özlediğini fark edersin bazen de:)

      Sil
  5. maşallah gece hayatın bayağı hareketli sayılırmış.
    :)
    rüyalara ben de düşkünüm yazılarımda da söz etmeyi peek seviyorum.
    :)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. ben de uzun uzun anlatmaya kalksam ohoo :) gerçi anlatamam belki de doğru kelimeleri bulamam tanımlamak için

      cidden hareketli bi gece hayatım var :))

      Sil
  6. rüya demişken
    bu aralar vanilla sky'ı döndürüp döndürüp izliyorum (sanırım bununla ilgili yazacağım)
    nedense geçenlerde aklıma geldi bir daha izlemek
    onu izleyince insanın uyuyası pek gelmiyor hığm :(

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En sevdiğim filmlerdendir Vanilla Sky! Ama haklısın biraz ürkütücü düşününce :/

      Sil
  7. rüyalar garip ve de rüyamda bu aralar öyle garip şeyler görüyorujm ki anlatamam sanaa!

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. aaa merak ettim amaa :o benim rüyalarım iyice saçmaladı bu aralar :D

      Sil