28 Ocak 2012 Cumartesi

Mim 19- Babalar ve Kızları

Allie* mimlemiş, uzun süredi yazmak istediğim bi konuydu, hemen yapıyorum o yüzden. Teşekkürleer Allie* :)

Konu:
Babalar ve kızları. "Bir baba nasıl olmalı ?" (İster babanızla aranızda geçen bir anıyı anlatın, ister itiraf edin, isterseniz sadece ona ne kadar düşkün olduğunuzu yazın.) 
En az 4 kişiyi mimleyin.

Benim babam sevmeyi, sevgi göstermeyi bilmez. Her zaman haklı olduğunu düşünür, her konuda mutlaka bir fikri, bir yorumu vardır hep de onun dediği doğrudur. Benim babam çabuk sinirlenir, kızdı mı gözü hiçbir şeyi görmez, anlamadan dinlemeden bağırır sadece. Cevap verdikçe daha çok kızar, ağlarsan daha çok kızar ama hiç sesini çıkarmazsan da saatlerce söylenmeye devam eder.
Küçükken kızdığında saklanıp ağlardım, ağladığımı görüp daha çok kızar diye. Koltukla kuşumun kafesinin olduğu sehpanın arasına girip ses çıkarmadan ağlamaya çalışırdım. Her zaman uykuya zor dalan bir insan oldum. Uyuyamadıkça babam kızacak diye korkar, korktukça uyuyamazdım.
Üniversitenin kaydına ağlaya ağlaya gittim. Sırf yarım saat erken gitmek istediğim için hem de. Çünkü o çizgifilm izliyordu, oof sizin yüzünüzden geç kaldık bi kere de benim dediğimi dinleseniz dedim diye kızdı. Onlar dünyanın en iyi en muhteşem ailesiydi, bir dediğimi iki etmezlerdi bense çok nankördüm. Hazırlık sınavına geç kaldığımı söylediğim için nankördüm, evet.
Benim babam iyi yaptığımız şeylerle dalga geçer. Şarkı söylediğimde yine böğürüyor musun der, kardeşim yan flüt çalarken seslerin iğrenç çıktığını söyler. Halbuki benim sesim güzeldir, kardeşim de yan flüt konusunda gerçekten çok yetenekli.
Ama babam beni seviyor biliyorum. Sevmeyi bilmiyor. Benim babam, babasız büyümüş, ilgisiz duygusuz babaannem babamı doğururken kahvede oyun oynayan bir babası varmış 6 yaşında terk etmiş. Bir daha hiç arayıp sormamış, hiç görüşmemişler. Sonra babaannem babamı ve halamı alıp annesinin yanına taşınmış. Kalabalık bir evde, geçim sıkıntısıyla büyümüş. Babamın çocukluk fotoğrafları hep içimi acıtır o yüzden. O yüzden her ne kadar kızsam da her ne kadar bazı yaptıklarını asla affedemeyecek olsam da her ne kadar artık doğru düzgün konuşamasam da ondan nefret edemem, kendime beni sevdiğini hatırlatırım her defasında.
O yüzden pasta yaptığım gün ellerine sağlık babam dediğinde dünyanın en güzel cümlesini söylemiş gibi sevindim, o yüzden espri yaptığında, anneme sataştığında hep güler ona katılırım, tartışmadan yapabildiğimiz tek diyalog onlar çünkü. Zor bir çocukluk geçirmiş, zor bir insan benim babam. Belki yukarıda bahsettiğim ve yaşanan ama bahsetmediğim kırgınlıkları hiç yaşamamış olacaktım o olmasaydı ama yine de iyi ki var. Ne olursa olsun ona bir şey olursa üzüleceğimi biliyorum. Sonradan pişman olmamak için affetmesem de nefret etmiyorum.

Bir baba sadece sevgi göstermekten korkmamalı ve kızının başına ne gelirse gelsin onu koruyacağını, yanında olacağını hissettirmeli. Başka hiç bir şeye gerek yok, gerçekten..

Of, zor bir yazı oldu benim için. Gelelim mimlediklerime:
Mia -çok şirin bir babası ve onunla çok komik hikayeleri olduğu için biraz neşe gelir mime diye düşünüyorum:)
Seymsomething
Volante
Bal
Hassas bir konu olduğu için mimlerken çok zorlandım umarım kimseyi incitmemişimdir..

9 yorum:

  1. üzüldüm çok şanssızmışsın.

    YanıtlaSil
  2. Bu yorum yazar tarafından silindi.

    YanıtlaSil
  3. özür dilerim canım ben bu mimi yapamayacağım. babamı nasıl anlatmam gerektiğin pek bilmiyorum ve bi ilişkimiz var gibi görünmüyor. aynı evde iki yabancı misaliyiz pek fazla tanımıyorum kendisini :/ ama incindiğimi falan düşünme sakın bu konuda bi eksiklik hissetmiyorum :D

    YanıtlaSil
  4. bu mim en başında biraz düşündürmüştü. Daha önce gördüm. Babasını kaybetmişler babasız büyümüşler vs. Bunları üzebilir. O yüzden dediğin gibi hassas bi mevzu. Emin olmadığınız kimselerı mimlememekte fayda var. Yazıya gelince güzelce anlatmışsın. Bazı yerlerde babamı gördüm. Mesela babam benim yüzüme direk kötü şeyler söylemez. Ama üzmek isterse sevdiğim şeyleri eleştirir kötüler. Mesela Trabzonsporluyum ben. Ve babam beni üzmek ıstediğinde onu küçümsüyo. Trabzona laf söylüyo. Beni ise trabzon üzmüyo. Yani böyle komik bi sebepten üzülmem zaten. Beni babamın beni üzmek için uğraşması üzüyo. Neyse öyle şeyler ışte.

    YanıtlaSil
  5. ne kadar da benzeriz bu konuda, ama ben de çok severim onu... kızsam, sinirlensem sonra en ufak bi iyi hareketi her şeyi siler. ama çok benziyor gerçekten Luna'm. ben de yapacağım en kısa zamanda, önce kitap tanıtımı postum sonra da mim postum :)) teşekkür ederim ;)

    YanıtlaSil
  6. Yanında olacağını hisettirmek, bence bu babaların hamurunda yok...

    YanıtlaSil
  7. luna benim açımdan üzülecek bi şey yok gibi.
    ilk basta babana kızdım ama sonra hak verdim sen gibi...
    teşekkürler bu arada mim icin luna'm:)

    YanıtlaSil
  8. Ellerine sağlık Luna.. Nefret etmemen güzel..

    YanıtlaSil
  9. iki gündür bu mimi düşünüyorum Luna'm, her ne kadar ondan nefret edemesem de çok iyi izler bırakmadı bende...mimi daha hazırlamadan anılara dalıp gittim çok da iyi gelmedi açıkçası o yüzden sadece seninkiyle çok benzer olduğunu söyleyerek post yapmamaya karar verdim, beni pek iyi hissettirmeyecek yazıya dökmek, öperim seni çok...yalnız olmadığımı bilmek iyi hissettirdi ;)

    YanıtlaSil